Czym się różni silnik TSI od TFSI ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • twin
    Rider
    • 2008
    • 288

    #26
    Ja to zrozumialem tak, ze Klauzero ma na mysli, to ze silnik 1.4 jest jedynym wyjątkiem, bo jest w wersji z jednym jak i dwoma doładowaniami.
    Ja dokładnie odwrotnie zrozumiałm gdyż napisał :

    TSI (choć jest tylko określeniem rodzaju zastopowanego wtrysku) przywodzi na myśl podwójne doładowanie (turbo+kompresor)

    Ja mam TSI i nie mam (turbo+kompresor) .
    Chyba że jemu to oznaczenie TSI tylko przywodzi na myśl .... a jak jest to on dobrze wie Krótko mówiac jak zobaczył że 1.4 z podwójnym ma oznaczenie TSI to myslał że kazdy TSI tak powiniem miec a to juz bład myślowy bo w nazwie TSI nic o tym ni ma

    Komentarz

    • MiKruS
      RS
      S_OCP Member
      • 2004
      • 7976

      #27
      Mysle, ze musimy poczekać i dowiemy się co autor mial naprawdę na myśli.
      TDI 205PS

      Komentarz

      • Hanz2k
        Rider
        S_OCP Member
        • 2006
        • 522

        #28
        Za forum: http://forums.vwvortex.com/zerothrea...int&id=3877431

        Różnice pomiędzy TFSI (2,0) i TSI (1,8 i 2,0). O ile pierwotnie i w tym przypadku to rzeczywiście oznaczało zmianę to pewnie później wzieli się za to specjaliści z marketingu.

        I'm new in this forum and kind of accidently stumbled over this post. BPY engine vs CCTA engine is a very clear thing: The CCTA engine is a complete new design and improves in many areas where the old engine was a compromise.
        BPY to z grubsza silnik występujący w Golfie Mk5 GTI do 2008 i Octavi RS TFSI. CCTA to następca dla Golfa Mk6 GTI (jak i Mk5 od 2008. CCTA został na nowo zaprojektowany, gdy BPY (TFSI) był kompromisem (czyli FSI z turbiną).

        balance shafts: BPY has a add-on solution (expensive) vs build-in in CCTA. The goal is to improve the accoustic behavior as well as the mid- to high-end vibration. This will help wear and tear long term for any attached part as well as internal engine block parts.
        Wałki wyrównoważające - w BPY dołożone vs. CCTA wbudowane w silnik.

        engine block: aside from the fact that the engine block is shared with the new 1.8L engine of the same family ( hence "world engine") it has been build for higher average internal pressures up to 25 Bar. That in turn allows for higher specific power output of greater 100kW/L and 175Nm/L. The current BPY engine is by far not build for that.
        Blok CCTA jest identyczny z wersją 1,8 (TSI) i przystosowany do generowania 100 kW z litra i 175 Nm z litra. To by również oznaczało, że silnik w Audi S3 pracuje na granicy zaprojektowanej przez konstruktorów.

        engine block vs crankshaft: to prevent longterm warping Audi/VW used a metal composition with almost identical expansion coefficients 13.17 and 13.26 um/mK. This has been an issue with the bearings at high power output and high temperature.
        Coś o współczynnikach rozszerzalności cieplnej pomiędzy blokiem i korbowodem - lepiej dobranych dla CCTA.

        thermal profiles: the engine was optimized for higher temp effeciency which means less losses and better gas milage.
        Silnik zoptymalizowany do pracy w wyższych temperaturach w celu zwiększenia wydajności i ograniczenia zużycia paliwa.

        Head and block: the head is aluminum and has a different characteristic. To minimize stress between both parts they used highly komplex FEM Modells to optimize the mounting points and a better more evenly distribution of the stress points. That's a major improvement for the gaskets and for the head mounts (bolts). The old engine wasn't optimized that well.
        Głowica aluminiowa, zoptymalizowana pod kątem miejsc mocowania i przenoszenia sił w miejscach mocowania.

        waterpump and thermostat housing was removed from the block because of the lack of structurell support. But all oil and oil return paths , blow-by paths and chain housing was integrated. The engine is lighter, shorter, better to maintain due to an overall lower component count for the engine. Keep in mind, this engine is also cheaper to manufacture (one of the main goals) as well as being manufacturable all over the world (in the US as well). This engine was actually a co-developent of Audi and a steel plant (sounds funny I know, but they have the knowledge of HOW to make it). This was not driven by VW.
        Pompa wody i termostat usunięto z bloku. Co ważne i nie napisane tu wprost - wałki napędza łańcuch nie pasek.

        Needless to say that, in the current configuration this engine is good for 270HP in the standart build. In the paper they also talked about the manufacturing process of precision pouring and casting and there they are about a factor of 2x better than on the old engine. Their process window is much much tighter now and more reliable. That good for process variation.
        Silnik jest gotowy na 270km w standardzie. Proces produkcyjny jest prostszy a wykonanie dwukrotnie bardziej precyzyjne.

        So knowing what is in the paper, and neglecting the modding aspect of the older BPY engine for the moment, the CCTA engine is a generation better, more reliable and more efficient. The smaller new 1.8L brother is already one of the best choices in germany. Compared to the older 1.8T engine it has 50% more torque (less 10 HP) but is almost as drivable as the 2.0L BPY engine. And that is a statement in one of my german car magazines. So my choice is clear here. Anyone who has the new engine now is lucky to have it, because it's the future. (Audi will have some mods that VW engines won't get like variable valve lifting)
        W skrócie CCTA (1,8 i 2,0) to silnik następnej generacji.
        Hanz2k
        1,8 T by MT
        :admin: bo nie użyłem Szukaj

        Komentarz

        • JOY
          Rider
          • 2008
          • 641

          #29
          A zakładając temat wydawało mi się że na góra trzech odp. się zamknie

          Komentarz

          • Klauzero
            Rider
            • 2008
            • 575

            #30
            MiKruS, twin, już spieszę wyjaśnić Wasze wątpliwości, bo chyba zbyt duży skrót myślowy zastosowałem i wyszło wedle zasady: "gdzie dwóch Polaków rozmawia, tam 3 opinie"

            Tak, jak słusznie rozszyfrował moje intencje MiKruS - silnik 1.4 jest jedynym wyjątkiem, bo jest w wersji z jednym jak i dwoma doładowaniami (nie mylić z bi-turbo). Tym niemniej nie miałem zamiaru sugerować, że 1.8 i 2.0 TSI również musi występować w dwóch wersjach.

            Zamieszczone przez twin
            to juz bład myślowy bo w nazwie TSI nic o tym ni ma
            Dochodzimy do słowa klucza - Twincharger - nie wiedzieć czemu namiętnie mylony przez pismaków z Twinsparkiem Alfy. Jeśli TSI tłumaczyć wedle tej zasady, to powstanie Twincharger Stratified Injection, zamiast powtórzonego przez twin określenia Turbocharged Stratified Injection. W obu przypadkach na klapie zobaczymy te same literki, tyle że w tym pierwszym przypadku napis może szybciej stać się trudny do odczytania.

            Dlaczego napisałem, że można mieć wątpliwości przy określeniu jednostek powyżej pojemności 1.4? Z powodu uproszczeń, jakie przyswajają ludzie, którzy interesują się motoryzacją, ale nie zaliczają się do grupy "VW only" ewentualnie "TDI only". Dla ogółu 1.4 TSI kojarzy się z nowymi silnikami VW, zgodnymi z trendem downsizing (pojemność na życzenie z zestawu kompresor+turbo), bo tak karmią marketingowcy, dlatego łatwo przenieść, to skojarzenia na pozostałe jednostki o większych pojemnościach. To rodzi pytania, czy np: moje 1.8 TFSI ma kompresor, bo w cenniku jest TSI?

            Podsumowując, wrzucanie TFSI i TSI do jednego worka, tłumacząc skróty na jeden sposób (to tylko Fuel) można dojść do wniosku, że różnią się nazewnictwem i moim skromnym zdaniem to jest błąd w myśleniu, bo jak widać w poprzednich postach TSI, to silniki następnej generacji.
            Mądry Polak po ©kodzie...

            Komentarz

            • szkoda
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 22543

              #31
              Zamieszczone przez gebek
              Zadnych roznic,a dwa oznaczenia i ludzie glupieja.
              i właśnie to miałem na mysli mówiąc o marketingowej potrzebie bałaganu
              jakos trzeba różnicowac produkty, przeciez to takie proste :lol:
              saport techniczny baj DGW
              była BKD+DSG '05 120kkm
              była BXE '08 190kkm
              no i nie ma :-)

              Komentarz

              • JOY
                Rider
                • 2008
                • 641

                #32
                W przypadku kolegi Twin'a, jego wersja to TTSI, czyli
                Twin's Turbocharged Stratified Injection

                Komentarz

                • Klauzero
                  Rider
                  • 2008
                  • 575

                  #33
                  Aby trochę wyluzować temat i kolegę nomen omen twina... marketingowcy zorientowali się , że wszystkie dotychczasowe skróty stosowane w VW są 3 literowe - TDI, FSI, HTP, MPI, GTI, ESP, ABS, EBV, MSR, ASR, HBA, EDL, ACS, DSR, DSG, TPM, HHC, AFS, DOT i teraz nagle TFSI?

                  Przecież to, aż 4 litery, jeszcze nam sprzedaż spadnie! W Polsce większość 4 litery skojarzy z dupą, więc ciach literkę "F", która mogłaby być rozszyfrowana jeszcze jako "Fuck" (to już w ogóle tragedia) i teraz wszystko jest w normie.

                  Mamy TSI i... grupa VW sprzedała więcej niż w zeszłym roku. Podczas kiedy inni walczą o utrzymanie w dobie globalnego kryzysu, grupa VW świętuje większą liczbę sprzedanych aut niż w zeszłym roku na tym etapie. Po 10′ciu miesiącach razem sprzedanych zostało 5.29mln samochodów, czyli aż o 2.8% więcej niż w pierwszych 10′ciu miesiącach zeszłego roku.

                  Joy, to jest cała prawda (wyciek z biura prasowego) i to właśnie tutaj powinien być klik na przycisk "pomógł"
                  Mądry Polak po ©kodzie...

                  Komentarz

                  • olus
                    Ambiente
                    • 2007
                    • 137

                    #34
                    wedlug mnie silnik 1.4 robi tutaj najwiecej zamieszania. nie dosc ze ma az 3 wersje mocowe (niektorzy twierdza ze nawet 5): 120(122/125)/140/170

                    to jeszcze, ale tu pewny nie jestem. zniknal w nim kompresor a pojawilo sie drugie turbo.
                    have no fear BMN is here :>

                    www.seat-racing.pl

                    Komentarz

                    • fernando
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 1890

                      #35
                      Zamieszczone przez JOY
                      Twin's Turbocharged Stratified Injection
                      Tak na pewno nie można tego interpretować, bo słowo "turgocharded" oznacza wyłącznie "doładowany turbosprężarką", a silniki TSI nie mają dwóch turbosprężarek, tylko ewentualnie turbosprężarkę i kompresor.

                      Klauzero, to jak tam sprzedaż Audi?

                      Komentarz

                      • szkoda
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 22543

                        #36
                        Zamieszczone przez fernando
                        Tak na pewno nie można tego interpretować, bo słowo "turgocharded" oznacza wyłącznie "doładowany turbosprężarką", a silniki TSI nie mają dwóch turbosprężarek, tylko ewentualnie turbosprężarkę i kompresor.
                        to był żart :lol:

                        enyłej, audi juz teraz wszystkie doładowane silniki, niezaleznie czy kompresorem czy sprężarka oznacza literką "T", no i co? jeszcze większy bałagan?
                        saport techniczny baj DGW
                        była BKD+DSG '05 120kkm
                        była BXE '08 190kkm
                        no i nie ma :-)

                        Komentarz

                        • twin
                          Rider
                          • 2008
                          • 288

                          #37
                          Dochodzimy do słowa klucza - Twincharger - nie wiedzieć czemu namiętnie mylony przez pismaków z Twinsparkiem Alfy. Jeśli TSI tłumaczyć wedle tej zasady, to powstanie Twincharger Stratified Injection, zamiast powtórzonego przez twin określenia Turbocharged Stratified Injection. W obu przypadkach na klapie zobaczymy te same literki, tyle że w tym pierwszym przypadku napis może szybciej stać się trudny do odczytania.
                          Ale dlaczego mielibysmy tak tlumaczyc ten skrot ? Przeciez to silnik Audi a nie Alfy i zastosowanie ma nazewnictwo producenta.


                          Dlaczego napisałem, że można mieć wątpliwości przy określeniu jednostek powyżej pojemności 1.4? Z powodu uproszczeń, jakie przyswajają ludzie, którzy interesują się motoryzacją, ale nie zaliczają się do grupy "VW only" ewentualnie "TDI only".
                          To oznacza ze interesuja sie motoryzacja jedynie pobieznie


                          Dla ogółu 1.4 TSI kojarzy się z nowymi silnikami VW, zgodnymi z trendem downsizing (pojemność na życzenie z zestawu kompresor+turbo), bo tak karmią marketingowcy, dlatego łatwo przenieść, to skojarzenia na pozostałe jednostki o większych pojemnościach. To rodzi pytania, czy np: moje 1.8 TFSI ma kompresor, bo w cenniku jest TSI?

                          Ja nie zauwazylem takich zabiegow marketingowch. Widzialem opisy silnikow 1.4 TSI z podwojnym doladowanie, widzialem opisy silnikow 1.4 TSI z pojedynczym i 1.8 TSI z pojedynczym i tyle. Moglem jedynie wysnuc z tego wniosek ze oznaczenie jest niezalezne od ilosci doladowan co jak widac jest zgodne z prawda.


                          Podsumowując, wrzucanie TFSI i TSI do jednego worka, tłumacząc skróty na jeden sposób (to tylko Fuel) można dojść do wniosku, że różnią się nazewnictwem i moim skromnym zdaniem to jest błąd w myśleniu, bo jak widać w poprzednich postach TSI, to silniki następnej generacji.
                          Jezeli piszesz odnoszac sie do tego co napisal Hanz2k o silnikach 2.0 TFSI i 2.0 TSI oraz 1.8 TSI to mysle ze zmiana nazewnictwa nie jest zwiazana ze zmianami konstrukcyjnymi.
                          Zrobiono to niejako przy okazji. Przeciez takich zmian chyba nie bylo w przypadku pjemnosci 1.4 ? a jednak nazywa sie ten silnik TSI . Ponadto o ile sie nie myle to wydaje mi sie ze Audi pozostalo przy oznaczeniu TFSI dla nowych slilnikow ?


                          Szkoda :

                          enyłej, audi juz teraz wszystkie doładowane silniki, niezaleznie czy kompresorem czy sprężarka oznacza literką "T", no i co? jeszcze większy bałagan
                          Jezeli tak tzn ze w koncu ujednolicili i spokoj wiec czemu uwazasz ze balagan ?

                          Komentarz

                          • MiKruS
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2004
                            • 7976

                            #38
                            Zamieszczone przez Hanz2k
                            Różnice pomiędzy TFSI (2,0) i TSI (1,8 i 2,0). O ile pierwotnie i w tym przypadku to rzeczywiście oznaczało zmianę to pewnie później wzieli się za to specjaliści z marketingu.

                            (...)

                            W skrócie CCTA (1,8 i 2,0) to silnik następnej generacji.
                            Dorzuciłbym jeszcze jedną różnicę pomiędzy starym 2.0TFSI i nowym 2.0 T(F)SI - sterownik MED 17 z trzy rdzeniowym procesorem.
                            Czyli zero dłubania - jak na razie.
                            TDI 205PS

                            Komentarz

                            • Klauzero
                              Rider
                              • 2008
                              • 575

                              #39
                              Zamieszczone przez twin
                              Ale dlaczego mielibysmy tak tlumaczyc ten skrot ? Przeciez to silnik Audi a nie Alfy i zastosowanie ma nazewnictwo producenta.
                              Jeśli nie interesujesz się tylko pobieżnie motoryzacją, albo ewentualnie przetłumaczysz spark na iskrę, to zapewne wiesz, że Twinspark to 2 świece w silnikach Alfa Romeo. Mam gdzieś linka z artykułem poważanego pisma, gdzie pada stwierdzenie, iż w TSI mamy technologię Twinspark (w tym znaczeniu miałoby to być podwójne doładowanie - oczywiście to pomyłka, do której dziennikarz przyznał się w komentarzach) .
                              Zamieszczone przez twin
                              To oznacza ze interesuja sie motoryzacja jedynie pobieznie
                              Albo nie siedzą na jednym forum przez większość swojego czasu.
                              Zamieszczone przez twin
                              Ja nie zauwazylem takich zabiegow marketingowch. Widzialem opisy silnikow 1.4 TSI z podwojnym doladowanie, widzialem opisy silnikow 1.4 TSI z pojedynczym i 1.8 TSI z pojedynczym i tyle. Moglem jedynie wysnuc z tego wniosek ze oznaczenie jest niezalezne od ilosci doladowan co jak widac jest zgodne z prawda.
                              Pod koniec 2005 roku TSI otrzymał nagrodę przyznawaną przez magazyn Popular Science, na początku roku 2006 nagrodę Paula Pietscha, a potem tytuł „Best New Engine of 2006” w ramach „International Engine of the Year Awards, w Plebiscycie Auto Lider również, ostatnio piastuje 1sze miejsce w konkursie Engine of the Year 2008 - wszędzie wygrywały jednostki 1.4 doładowywane przez kompresor i turbosprężarkę, - takie newsy mają większą siłę "rażenia", niż posty na forum, bo do nich trzeba chcieć dotrzeć i je czytać. To właśnie tymi sukcesami karmią marketingowcy.

                              Uff... starczy już, bo robi się z tego wątku "oczywista, oczywistość"
                              Mądry Polak po ©kodzie...

                              Komentarz

                              • twin
                                Rider
                                • 2008
                                • 288

                                #40
                                Jeśli nie interesujesz się tylko pobieżnie motoryzacją, albo ewentualnie przetłumaczysz spark na iskrę, to zapewne wiesz, że Twinspark to 2 świece w silnikach Alfa Romeo.
                                No pewnie ze tak , ale prawdziwi milosnicy motoryzajci wiedza ze :diabelski_usmiech tkwi w szczegolach i wiedza ze nie ma jednolitych norm oznaczenia silnikow nawet takich samych konstrukcyjnie np. diesle CR i nie poprzestana zanim sie nie dowiedza jak jest dokladnie
                                Natomiast dla bywalca forum np. kulinarnego literka w oznaczeniu TSI moze nawet i oznaczac Toffi albo Trufle no ewentualnie Tymianek

                                Mam gdzieś linka z artykułem poważanego pisma, gdzie pada stwierdzenie, iż w TSI mamy technologię Twinspark (w tym znaczeniu miałoby to być podwójne doładowanie - oczywiście to pomyłka, do której dziennikarz przyznał się w komentarzach) .
                                Bledy typowe dla tzw pismakow i to nie tylko w branzy motoryzacyjnej.
                                Mozna pisac o czym rzetelnie a mozna tylko udawac eksperta, a najlatwiej juz jest powielac bledy innnych.

                                Pod koniec 2005 roku TSI otrzymał nagrodę przyznawaną przez magazyn Popular Science, na początku roku 2006 nagrodę Paula Pietscha, a potem tytuł „Best New Engine of 2006” w
                                Owszem owszem o taraz kazdy kto tam maczal swoje palce sie tym chwali np. Borg Warner.

                                Komentarz

                                • JOY
                                  Rider
                                  • 2008
                                  • 641

                                  #41
                                  Zamieszczone przez Klauzero
                                  Joy, to jest cała prawda (wyciek z biura prasowego) i to właśnie tutaj powinien być klik na przycisk "pomógł"
                                  Już się raz pojawił, nie bądź zachłanny :P

                                  Komentarz

                                  • Klauzero
                                    Rider
                                    • 2008
                                    • 575

                                    #42
                                    Owszem owszem o taraz kazdy kto tam maczal swoje palce sie tym chwali np. Borg Warner.
                                    No cóż, sukces ma wielu ojców, tylko porażka jest sierotą A swoją drogą w moim BXE sprężarka ma napis Made in Israel.
                                    Mądry Polak po ©kodzie...

                                    Komentarz

                                    • MiKruS
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2004
                                      • 7976

                                      #43
                                      Jakby ktoś chciał poczytać materiały serwisowe [ENG] o nowej wersji silnika 2.0 z doładowaniem, to wrzucam link:
                                      TDI 205PS

                                      Komentarz

                                      • olus
                                        Ambiente
                                        • 2007
                                        • 137

                                        #44
                                        rzeczywiscie audi ma inna polityka jesli chodzi o nazewnictwo silnikow. nowe s4 bedzie napedzane 3.0 tfsi i bedzie v6 fsi z kompresorem, takze zamet sie jeszcze powiekszy

                                        teoretycznie z tej gmatwaniny skrotow powinni nas wyprowadzac sprzedawcy w salonach, ale niestety nie zawsze tak jest.

                                        Mikrus a nie masz moze dla 1.8tsi (bzb)?
                                        have no fear BMN is here :>

                                        www.seat-racing.pl

                                        Komentarz

                                        • MiKruS
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2004
                                          • 7976

                                          #45
                                          Zamieszczone przez olus
                                          Mikrus a nie masz moze dla 1.8tsi (bzb)?
                                          Niestety nie.
                                          Ale jeśli mi wpadnie w łapki to wrzucę.
                                          TDI 205PS

                                          Komentarz

                                          • twin
                                            Rider
                                            • 2008
                                            • 288

                                            #46
                                            Sprawdziłem w dokumentach i dodam jako ciekawostkę że Skoda w instrukcji obsługi ciągle używa oznaczenia silnika 1.8 TFSI. Takie samo oznaczenie mam na fakturze, natomiast w homologacji auta brak jest tego typu oznaczenia silnika. Zamiast niego jest oznaczenie BZB?????? . Co niby maja oznaczac te znaki zapytania ?

                                            Komentarz

                                            • AdamB
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2007
                                              • 8033
                                              • Octavia IV (NX3)
                                              • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                              #47
                                              twin, kiedy swoją OII kupiłem (w 08.2007) w ofercie była 1.8TFSI 160KM a nie 1.8TSI 160KM. Stąd może ta pozostałość w instrukcjach obsługi.
                                              Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                              Komentarz

                                              • twin
                                                Rider
                                                • 2008
                                                • 288

                                                #48
                                                No ale na fakturze drukowanej na biezaco ? Po prostu nikt sie tymi oznaczeniami nie przejmuje. Plakietka sie zmienila i tyle.

                                                Komentarz

                                                • olus
                                                  Ambiente
                                                  • 2007
                                                  • 137

                                                  #49
                                                  tsi i tfsi to nazwy marketingowe. bo i jeden i drugi maja oznaczenie bzb.
                                                  have no fear BMN is here :>

                                                  www.seat-racing.pl

                                                  Komentarz

                                                  • Hanz2k
                                                    Rider
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2006
                                                    • 522

                                                    #50
                                                    Najlepiej wytłumaczył to Mikrus. Audi ma w swojej ofercie FSI więc, żeby rozróżnić jednostki napędowe dodaje T. VW, Skoda i Seat są w przesiadce na jednostki wyłącznie doładowane i stosują wyłącznie skrót TSI. A tak wogóle uważam to za chwyt marketingowy :twisted: .
                                                    Hanz2k
                                                    1,8 T by MT
                                                    :admin: bo nie użyłem Szukaj

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...